Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.krosno.pl


Krosno: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Budowa parkingu przy ul. Decowskiego w Krośnie w obrębie przystanku kolejowego Krosno - Polanka
Numer ogłoszenia: 91064 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Budowa parkingu przy ul. Decowskiego w Krośnie w obrębie przystanku kolejowego Krosno - Polanka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot opracowania dokumentacji projektowej Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej budowy parkingu przy ul. Decowskiego w Krośnie w obrębie przystanku kolejowego Krosno - Polanka. Lokalizacja parkingu przewidziana jest na działce nr ew. 488/2. 2. Zakres dokumentacji projektowej. Dokumentacja projektowa będąca przedmiotem zamówienia winna zawierać następujące opracowania: 1) Projekt budowlany - 5 egz. wraz z uzyskaniem niezbędnych warunków technicznych (w tym warunków od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.), opinii, pozwoleń, odstępstw (w szczególności od zapisu: art. 53 ust. 2 ustawy o transporcie kolejowym /Dz.U z 2015 poz. 1297 z późn. zm./ oraz § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymywania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych / Dz.U z 2014 poz. 1227/) i uzgodnień, opracowany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 1129), stanowiący podstawę do wydania decyzji pozwolenia na budowę wraz z wszelkimi wymaganymi uzgodnieniami i ekspertyzami. 2) Projekty wykonawcze - po 4 egz. 2.1) projekt drogowy parkingu przy ul. Decowskiego, 2.2) projekt kanalizacji deszczowej, 2.3) projekt odwodnienia parkingu, 2.4) projekt przebudowy lub zabezpieczenia kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym i naziemnym w przypadku zaistnienia takiej potrzeby. Aktualne mapy obrazujące lokalizację sieci uzbrojenia podziemnego w rejonie objętym niniejszym opracowaniem można pobrać ze strony internetowej: https://krosno.webewid.pl/is2/iEwid/, 2.5) projekt elektryczny oświetlenia parkingu, 3) Opracowanie operatu wodno - prawnego na odprowadzenie wód z kanalizacji deszczowej wraz z uzyskaniem pozwolenia wodno - prawnego na rzecz Gminy Miasto Krosno, 4) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - po 3 egz., 5) Przedmiar robót - po 3 egz., 6) Kosztorys inwestorski - po 3 egz. 3. Ponadto zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) aktualizację podkładu geodezyjnego do celów projektowych w skali 1:500 terenu objętego opracowaniem, 2) uzyskanie kopii mapy ewidencyjnej gruntów i wypisów z rejestru gruntów dla terenu objętego opracowaniem, 3) przygotowanie pozostałych opracowań wynikających z wymagań jednostek opiniujących i uzgadniających bądź wynikających z przyjętych rozwiązań, 4) sprawowanie nadzoru autorskiego na realizacją inwestycji w przypadku zaistnienia takiej potrzeby (na sprawowanie nadzoru autorskiego zostanie zawarta oddzielna umowa w przypadku realizacji inwestycji), 5) przygotowanie (w zależności od potrzeb) i złożenie w imieniu Zamawiającego wniosków o wydanie decyzji, pozwoleń, warunków i uzgodnień wymaganych przepisami szczegółowymi wraz z ich uzyskaniem (w szczególności decyzji na wycinkę drzew i krzewów), 6) przeprowadzenie ewentualnych badań i ekspertyz potrzebnych do opracowania projektu, 7) przygotowanie kompletnych materiałów (dokumentacji technicznej pozwalającej na uzyskanie przez wykonawcę prawomocnego zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę w zakresie umożliwiającym wykonanie zadania), 8) uzyskanie prawomocnego zgłoszenia robót lub w przypadku konieczności pozwolenia na budowę (w oparciu o uzyskane warunki techniczne) oraz pozwolenia na budowę oświetlenia, Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia i realizowania czynności związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia niezwłocznie po podpisaniu umowy z Zamawiającym, tak aby postęp prac dawał gwarancję zakończenia ich w terminie umownym. Wszystkie opracowane wnioski o uzyskanie warunków oraz wymaganych decyzji i pozwoleń należy przygotować w imieniu Gminy Miasto Krosno. 4. Do obowiązków wykonawcy należeć będzie ponadto: 1) wsparcie i doradztwo w pracach komisji przetargowej na wezwanie Zamawiającego, 2) przygotowywanie projektów odpowiedzi na pytania w zakresie zagadnień technicznych dotyczących opracowanej dokumentacji projektowej związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych winny być opracowane w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz. U z 2013r. poz. 1129), jak również w oparciu o rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r., poz. 462 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012r., poz. 463) oraz ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290). Kosztorysy inwestorskie winne być opracowane w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389). Dokumentacja powinna być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz zawierać potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych, a także opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów oraz wszelkie opracowania niezbędne do ogłoszenia przetargu nieograniczonego na realizację zadania. Dokumentację projektową należy opracować w formie tradycyjnej (papierowej) oraz na nośniku elektronicznym z zapisem na CD w formacie edytowalnym (część opisowa w formacie doc, część rysunkowa w formacie dwg lub dxf oraz całość dokumentacji w formacie pdf). Dokumentacja projektowa winna być sporządzona w sposób, aby przyjęte rozwiązania projektowe nie utrudniały uczciwej konkurencji przy opisywaniu przedmiotu zamówienia w postępowaniu na wykonawstwo robót wykonywanych na podstawie ww. dokumentacji, zgodnie z wymaganiami art. 29 oraz art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W przypadku zmiany przepisów określających właściwości, jakie ma spełniać dokumentacja projektowa oraz przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z przepisami obowiązującymi w chwili przekazania dokumentacji projektowej. Opracowana dokumentacja musi być przygotowana w sposób umożliwiający uzyskanie pozwoleń na realizację oraz ogłoszenie przetargu na wykonawstwo. Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.

II.1.5)
  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia przez wykonawców wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii. 2. Podwykonawstwo: Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku braku takiego oświadczenia, Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawcy. W przypadku korzystania przez wykonawcę przy realizacji zamówienia z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.2.2)
  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne zmiany w umowie Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy m.in. problemów w przeprowadzaniu badań oraz uzyskaniu dokumentów niezbędnych do opracowania projektów, w tym stosownych decyzji, itp. pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, b) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu i/lub podpisaniu umowy, c) w przypadku zawieszenia realizacji usług przez Zamawiającego; 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT; 3. Inne zmiany: a) w zakresie zmian terminów odstąpienia od umowy, w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko projektowe, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego: - powierzenie podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji prac, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, c) w zakresie kolejności i terminów wykonywania poszczególnych zakresów prac będących przedmiotem zamówienia, d) w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych, e) w przypadku zmiany terminu wykonania zamówienia, mogą ulec zmianie terminy odstąpienia od umowy. 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - wystąpienie okoliczności niezależnych od wykonawcy, prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych prac, przyczyny formalne, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Krosna, pokój nr 19, ul. Staszica 2, 38-400 Krosno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Krosna, Kancelaria Ogólna, ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Informacja dodatkowa: wartość szacunkowa przedmiotowego postępowania nie przekracza 30 000 euro. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargowym, ponieważ Zamawiający planuje ogłoszenie kolejnych przetargów na usługi projektowe, których łączna wartość przekroczy kwotę 30 000 euro. II. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w następujących terminach: a) rozpoczęcie prac: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie prac: termin zakończenia realizacji zamówienia będzie wynikał z treści oferty najkorzystniejszej, jednak nie może być późniejszy niż 16.09.2016r. III. Uwaga: Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. IV. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób są: 1) Marek Ruchlewicz - Wydział Drogownictwa Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Staszica 2, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach merytorycznych, 2) Małgorzata Wanat lub Edyta Głód - Biuro Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych; Sposób porozumiewania się: a) pisemnie - Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem Zamówienia Publiczne b) faksem - nr: 13 47 43 306 c) drogą elektroniczną - zp@um.krosno.pl. V. Kryteria oceny ofert: 1) cena - 94% W kryterium cena zostanie zastosowany wzór: P = [Cmin: C] x 94 gdzie : P - liczba punktów Cmin - cena najniższa C - cena badana 2) termin realizacji zadania - 6% W kryterium termin realizacji zadania punkty przyznawane będą za oferowany termin realizacji: - do 16.09.2016 r. - 0 pkt, - do 02.09.2016 r. - 3 pkt, - do 19.08.2016 r. - 6 pkt. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie