Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.krosno.pl


Krosno: Audyt efektywności energetycznej oraz inwentaryzacja oświetlenia ulicznego na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno - MOF Krosno
Numer ogłoszenia: 7457 - 2016; data zamieszczenia: 20.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Audyt efektywności energetycznej oraz inwentaryzacja oświetlenia ulicznego na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno - MOF Krosno.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje przeprowadzenie audytu efektywności energetycznej wraz z inwentaryzacją oświetlenia ulicznego na terenie: - Gminy Miasto Krosno (5 000 punktów oświetleniowych), - Gminy Miejsce Piastowe (970 punktów oświetleniowych), - Gminy Chorkówka (1009 punktów oświetleniowych), - Gminy Wojaszówka (704 punkty oświetleniowe), - Gminy Krościenko Wyżne (427 punktów oświetleniowych), - Gminy Korczyna (767 punktów oświetleniowych), - Gminy Jedlicze (1081 punktów oświetleniowych), Łącznie: 9 958 punktów oświetleniowych. Ilość punktów oświetleniowych może nieznacznie odbiegać od wartości podanych powyżej. Opracowanie odrębne dla każdej gminy obejmujące kompleksowo cały jej obszar. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES I FORMA AUDYTU: 1) Analiza stanu aktualnego. a) Stan systemu na dzień audytu; b) Inwentaryzacja opraw wykonana metodą geoinformatyczną wg metodologii opisanej w dalszej części; c) Inwentaryzacja punktów rozliczania energii wykonana metodą geoinformatyczną; d) Zgodność z normami; e) Ogólna ocena stanu oświetlenia; f) Szczegółowa analiza obecnego oświetlenia wraz pomiarami fotometrycznymi oraz obliczeniami komputerowymi; g) Wnioski z analizy pomiarów oświetlenia; h) Zgodność ze standardami; i) Analizy typów oraz modeli opraw; j) Struktura własnościowa opraw podlegających modernizacji; k) Skrzynki sterujące oświetleniem - opis, typ; l) Porównanie mocy systemów oświetleniowych przed i po modernizacji. 2) Analiza porównawcza źródeł światła: wyładowczych, półprzewodnikowych. a) Analiza opraw oświetleniowych, ze szczególnym uwzględnieniem opraw LED; b) Analiza mocy biernej w systemie oświetleniowym; c) Analiza wyższych harmonicznych w systemie oświetleniowym; d) Analiza stanów nieustalonych wywoływanych przez oprawy LED w systemie zasilania; e) Analiza parametrów opraw LED pod kątem ich trwałości i odporności na czynniki występujące w sieci oświetleniowej; f) Analiza wrażliwości na czynniki termiczne; g) Analiza inteligentnych systemów sterowania oświetleniem: - Komunikacja PLC synchroniczna; - Komunikacja bezprzewodowa; - Komunikacja przewodowa asynchroniczna; Należy również przedstawić uzasadnienie potrzeby/celowości wdrożenia inteligentnego systemu sterowania oświetleniem. h) Model analityczny kosztów oświetlenia ulicznego i komunalnego: - Analiza kosztów eksploatacji przed i po modernizacji; - Analiza kosztów dostawy i dystrybucji energii; - Analiza mocy umownej; - Analiza czasu eksploatacji systemu oświetleniowego. i) Wnioski z analizy kosztów energii elektrycznej oraz czasu eksploatacji; j) Analiza instytucjonalna; k) Analiza oddziaływania na środowisko; l) Analiza finansowa rozliczenia inwestycji; m) Rachunek zysku i strat dla projektu; n) Etapy procedury administracyjnej w celu rozpoczęcia energooszczędnej inwestycji. 3) Analiza wniosków wynikających z audytu pod kątem zamierzenia modernizacyjnego. a) Analiza techniczno-technologiczna pod kątem zmniejszenia zużycia energii elektrycznej wraz ze wskazaniem kosztów ewentualnej modernizacji oświetlenia; b) Analiza zużycia energii przed i po modernizacji w celu wykazania, iż zaproponowany zakres modernizacji pozwoli zredukować zapotrzebowanie na energię elektryczną i przyczyni się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery w obrębie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno. c) Określenie zakresu projektu modernizacji oświetlenia ulicznego biorąc pod uwagę wytyczne wskazane w dokumentach wymienionych poniżej: W trakcie opracowywania audytu Zamawiający powinien wziąć pod uwagę zapisy ujęte w następujących dokumentach: - Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, - Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (z 17 października 2015 r.), - Zasady i wytyczne realizacji Regionalnych Inwestycji Terytorialnych w ramach RPO WP 2014-2020, w tym zasady dotyczące opracowania niezbędnych dokumentów pozwalających uzyskać dofinansowanie na projekty RIT (Załącznik nr 2 do Uchwały Nr 337/8091/14 Zarządu Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie z dnia 15 kwietnia 2014 r., zmieniony Uchwałą nr 389/9291/14 Zarządu Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie z dnia 2 września 2014 r.) Wynikający z audytu projekt modernizacji oświetlenia powinien wykazać zintegrowany charakter zamierzenia inwestycyjnego oraz zakładać kompleksowe rozwiązanie problemów oświetlenia dróg na terenie gmin wchodzących w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno. Zgodnie z ww. dokumentami projekt, aby mógł spełniać wymóg zintegrowania, musi: - obejmować swoim zakresem inwestycję zwartą terytorialnie, tj. taką, która stanowi całość, co należy rozumieć jako: ^inwestycję punktową, z jedną lokalizacją, wykorzystywaną przez społeczność co do zasady co najmniej trzech gmin lub ^inwestycję liniową (sieciową) zlokalizowaną na terenie co do zasady co najmniej trzech gmin, nieprzerwaną odcinkami wyłączonymi z projektu; - albo stanowić inwestycję obejmującą odrębne zadania (zlokalizowane na terenie co do zasady co najmniej trzech gmin), których łączna realizacja pozwala osiągnąć konkretny, szczegółowo skwantyfikowany cel. Niezbędne jest wykazanie, że tylko łączne zrealizowanie wszystkich elementów umożliwi osiągnięcie skumulowanego efektu i realizację celu. W przypadku oświetlenia dróg dopuszcza się możliwość wyłączenia z ciągłości infrastruktury liniowej, odcinków na terenach niezabudowanych i niezamieszkałych, już posiadających oświetlenie energooszczędne, jednakże z zachowaniem integralności sieci stanowiącej element projektu. Projekt tak skonstruowany powinien kompleksowo rozwiązać problemy oświetlenia dróg na terenie MOF-u. Wykonawca jest zobowiązany zaproponować rozwiązania prowadzące do zwiększenia efektywności systemu oświetlenia ulicznego dzięki zintegrowanemu charakterowi planowanej inwestycji. Niezbędne jest wykazanie, że tylko łączne zrealizowanie wszystkich elementów inwestycji zlokalizowanych na terenie poszczególnych gmin, umożliwi osiągnięcie skumulowanego efektu i realizację celu inwestycji, jakim jest ograniczenie niskiej emisji. Należy uzasadnić, że realizacja wspólnej inwestycji przez wszystkie gminy wchodzące w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno przyczyni się do osiągnięcia lepszych rezultatów/efektów niż gdyby poszczególne gminy miały realizować swoje zadania samodzielnie. d) Zaproponowanie minimum trzech wariantów energooszczędnego zamierzenia inwestycyjnego: Maksymalny, Optymalny oraz Minimalny; e) Wskazanie możliwości stworzenia zintegrowanego, regionalnego systemu oświetleniowego - spójnej, energooszczędnej sieci umożliwiającej komunikację w obrębie gmin MOF Krosno. W tym przypadku wykonawca jest zobligowany wskazać możliwości zastosowania efektywnych dla programu systemów sterowania oświetleniem. Wykonawca jest zobowiązany zaproponować rozwiązania prowadzące do zwiększenia efektywności systemu oświetlenia ulicznego dzięki zintegrowanemu charakterowi planowanej inwestycji. Niezbędne jest wykazanie, że tylko łączne zrealizowanie wszystkich elementów inwestycji zlokalizowanych na terenie poszczególnych gmin, umożliwi osiągnięcie skumulowanego efektu i realizację celu inwestycji, jakim jest ograniczenie niskiej emisji. Należy uzasadnić, że realizacja wspólnej inwestycji przez wszystkie gminy wchodzące w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno przyczyni się do osiągnięcia lepszych rezultatów/efektów niż gdyby poszczególne gminy miały realizować swoje zadania samodzielnie. 4) Załączniki do analizy. a) Inwentaryzacja metodą geoinformatyczną; b) Analiza i propozycje organizacji Bazy Danych elementów systemu oświetleniowego; c) Obliczenia na zgodność z normą PN-EN 13201 Oświetlenie dróg - obliczenia wykonane programem Dialux z wykorzystaniem bazy danych opraw poszczególnych wytwórców, z określeniem i uzasadnieniem przyjętej do obliczeń klasy oświetlenia i współczynników konserwacji, współczynników zmniejszających w przypadku zastosowania zmiennego profilu mocy. 5) Szczegółowy opis istotnych elementów inwentaryzacji. a) Inwentaryzacja sieci oświetleniowej ma być opracowana w formie cyfrowej Bazy Danych obiektów w systemie GIS i ma obejmować: - Mapę wektorową inwentaryzowanego obszaru z nazwami ulic w ustalonej skali; - Warstwę tematyczna LATARNIE: Lokalizacja X,Y w formacie shp obsługiwanym przez programy GIS oraz w formacie DWG lub DXF obsługiwanym przez program AutoCAD, zapisana w systemie odniesień przestrzennych w układzie prostokątnym płaskim, strefa Polska 2000 strefa 7 (21 stopni), z odchyleniem standardowym mieszczącym się w przedziale 30 cm, opisana atrybutami: - jednolity, niepowtarzalny numer latarni; - status latarni (istniejąca, programowana); - lokalizacja latarni (współrzędne X,Y z odchyleniem standardowym jak we wstępie); - rodzaj słupa, uziemienie oraz ochrona przepięciowa, stan słupa wraz z opisem stopnia zużycia /w skali: 1, 2, 3, 4, 5; przy czym 1 oznacza słupy najbardziej wyeksploatowane, 5 - słupy najmniej wyeksploatowane/; - wysokość słupa oświetleniowego /w metrach/; - odległość słupów /w metrach z dokładnością 0,5 m/; - odległość od krawędzi /w metrach z dokładnością 0,5 m/; - długość wysięgnika /w metrach/; - wysokość wysięgnika /w metrach/; - kąt nachylenia wysięgnika; - mocowanie /na szczycie, nad linią, pod linią/; - ocena wysięgnika /w skali: 1, 2, 3, 4, 5/; - rodzaj oprawy; - moc oprawy wraz z klasą energetyczną źródła światła; - rok budowy/instalacji (dane należy przedstawić w podziale na urządzenia wybudowane, zainstalowane przed 2004 i po 2004 roku); - ilość opraw na słupie; - numer skrzynki sterującej SON, z którą powiązana jest latarnia; - rodzaj przewodu sterująco - zasilającego systemem sieci oświetleniowej; - własność - określenie właściciela słupa; - własność oprawy. - Warstwę tematyczną SKRZYNKI STERUJĄCE w formacie wskazanym powyżej, opisaną następującymi atrybutami: - jednolity, niepowtarzalny numer skrzynki sterującej SON; - status skrzynki sterującej (istniejąca, programowana); - lokalizację skrzynki sterującej (współrzędne X,Y); - rodzaj skrzynki, schemat skrzynki; - moc skrzynki przed i po modernizacji, wartość zabezpieczeń przed i zalicznikowych; - zdjęcie skrzynki sterującej skorelowane z odpowiadającym jej rekordem bazy danych, otwieranym z poziomu programu zarządzającego bazą danych skrzynek oświetleniowych. - Warstwę tematyczną OBWODY w formacie wskazanym powyżej, opisaną następującymi atrybutami: - przynależność do stacji trafo; - rodzaj linii / napowietrzna, YKY/YAKY/; - typ linii /AL., AsXSn/. - Warstwę tematyczną STACJE TRANSFORMATOROWE w formacie wskazanym powyżej, opisaną następującymi atrybutami: - oznakowanie stacji trafo; - przynależność do rejonu energetycznego; - konstrukcja /kontenerowa, na platformie/; - ochrona PP /TNC, TT/. - Warstwę tematyczną DROGA w formacie wskazanym powyżej, opisaną następującymi atrybutami: - nawierzchnia /A-asfalt, G-grunt, K-Kostka, I-inna/; - klasa oświetleniowa /np. ME5 z normy PNEN 13201/; - szerokość /w metrach z dokładnością 0,5 m/. - Prezentacja graficzna warstw LATARNIE i SKRZYNKI w formie wydruku na formacie A0: - według statusu - 1 wydruk; - według własności - 1 wydruk; - obwodami - 1 wydruk. - Prezentacja obwodów w plikach dwg, dxf skorelowane z plikami GIS w formacie shp. - Raporty struktury oświetlenia: ilościowe, rodzajowe oraz mocy umownej i zainstalowanej. - Raporty statusu opraw: dobudowywane, modernizowane, dogęszczane, przewieszane, likwidowane. - Część opisowa metodologii dokonywania pomiarów polowych współrzędnych kartograficznych elementów systemu oświetleniowego. b) Zamawiający wymaga, aby dane ujęte w inwentaryzacji zostały (dodatkowo) przedstawione biorąc pod uwagę rok budowy, instalacji urządzenia oraz klasę energetyczną źródła światła, tzn. w podziale na: - urządzenia wybudowane, zainstalowane przed 2004 rokiem wraz z podaniem klasy energetycznej źródła światła, - urządzenia wybudowane, zainstalowane po 2004 roku wraz z podaniem klasy energetycznej źródła światła, obowiązkowo z podaniem urządzeń wyposażonych w źródła światła o klasie energetycznej niższej od A (A3 w przypadku lamp fluorescencyjnych). Wymóg powyższy wynika z zapisów Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnych Województwa Podkarpackiego 2014-2020 z dnia 17 października 2015 r. c) Kosztorysy inwestorskie, przedmiary robót w formie wydruku i pliku Norma3 w ilości 2 egz. 6) Licencja na oprogramowanie GIS wraz z usługą: a) Wdrożenia oprogramowania; b) Migracji zebranych danych polowych infrastruktury oświetleniowej i energetycznej do platformy GIS; c) Szkolenie użytkowników w stosowaniu platformy GIS do zarządzania infrastrukturą Zamawiającego; d) Oprogramowanie musi mieć możliwość: - wyświetlenia zdjęć obiektów (skrzynki sterujące) skorelowanych z rekordami bazy danych GIS; - generowania raportów struktury oświetleniowej wymaganych niniejszą specyfikacją w punkcie dotyczącym analizy; - generowania raportów zużycia energii do postępowań na dostawę energii elektrycznej; - podpinania warstw WMS z możliwością wyłączeniem elementów zaciemniających (rzędne elementów infrastruktury kanalizacyjnej, gazowej, wodociągowej itp.). Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.

II.1.5)
V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00-3, 71.31.43.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii. 2. Podwykonawstwo: wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku braku takiego oświadczenia, Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawcy. W przypadku korzystania przez wykonawcę przy realizacji zamówienia z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wykonawca jest zobowiązany do wykazania Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przez umowy o podwykonawstwo strony rozumieją umowy w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane stanowiące część niniejszej umowy, zawarte między wykonawcą z co najmniej jednym innym podmiotem (podwykonawcą), a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub dalszymi podwykonawcami. 3. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku (treść oświadczenia znajduje się w Załączniku Nr 1 do SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.2.2)
  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy m.in. problemów w przeprowadzaniu inwentaryzacji oraz uzyskaniu dokumentów niezbędnych do opracowania dokumentacji itp., pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, b) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu i/lub opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy, c) w przypadku zawieszenia realizacji usług będących przedmiotem zamówienia przez Zamawiającego; d) w przypadku zmiany obowiązującego prawa powodującej, że realizacja przedmiotu umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa; 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT, b) rezygnacji z części zamówienia, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub których opracowanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych usług ustaloną za porozumieniem stron, 3. Inne zmiany: a) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego: - powierzenie podwykonawcom innej części zamówienia niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia, - powierzenie części zamówienia podwykonawcom w trakcie realizacji zamówienia, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. b) w zakresie kolejności i terminów wykonywania poszczególnych zakresów prac będących przedmiotem zamówienia, c) w zakresie terminów odstąpienia od umowy. 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - w szczególności - wystąpienie okoliczności niezależnych od wykonawcy, prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót, przyczyny formalne, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a, pokój nr 306.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2016 godzina 10:00, miejsce: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a, pokój nr 01 (Kancelaria Ogólna).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w następujących terminach: a) rozpoczęcie prac: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie prac: do dnia 31.03.2016r. II. Uwaga: Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia III. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami: 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób są: 1) Bogdan Ginalski lub Magdalena Galicka - Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Staszica 2, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach merytorycznych, 2) Małgorzata Wanat - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych; Sposób porozumiewania się: a) pisemnie - Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem Zamówienia Publiczne b) faksem - nr: 13 47 43 306 c) drogą elektroniczną - zp@um.krosno.pl IV. Kryteria oceny ofert: 1) cena - 95 % W kryterium cena zostanie zastosowany wzór: P = [ Cmin: C] x 95 gdzie : P - liczba punktów Cmin - cena najniższa C - cena badana 2) długość okresu gwarancji na wykonaną dokumentację - 5 % W kryterium długość okresu gwarancji na wykonaną dokumentację zostanie zastosowana następująca metoda punktacji: Zaoferowanie wydłużenia okresu gwarancji o 2 lata - 5 pkt. Zaoferowanie wydłużenia okresu gwarancji o 1 rok - 2,5 pkt. Uwaga: maksymalne wydłużenie długości okresu gwarancji jakie będzie podlegało punktacji wynosi 2 lata. Zamawiający przyzna zamówienie wykonawcy, który spełniając warunki określone w SIWZ uzyska największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w obu ww. kryteriach). W przypadku gdy wykonawca w formularzu oferty nie zaznaczy długości wydłużenia okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że wykonawca oferuje minimalny wymagany przez Zamawiającego w SIWZ okres gwarancji na wykonaną dokumentację, tj. 2 lata.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie