Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.krosno.pl


Krosno: Budowa Placu PORTIUSA z przebudową nawierzchni działki i budową ogrodzenia od strony południowej na działce nr ewid. 2203/2 w miejscowości Krosno przy ul. J. Piłsudskiego w ramach zadania Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie
Numer ogłoszenia: 177960 - 2015; data zamieszczenia: 15.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Placu PORTIUSA z przebudową nawierzchni działki i budową ogrodzenia od strony południowej na działce nr ewid. 2203/2 w miejscowości Krosno przy ul. J. Piłsudskiego w ramach zadania Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: przebudowę nawierzchni placu z wykorzystaniem istniejącej granitowej kostki brukowej lecz inaczej układanej, ponadto budowę ogrodzenia w postaci muru z arkadami i wnękami, w których zamontowane będą siedziska i stoliki (od strony południowej działki). Na środku placu zostanie zamontowana rzeźba Portiusa na niskim cokole (wykonanie rzeźby jest w trakcie realizacji). W narożniku wschodnim stykającym się z ul. Piłsudskiego zaprojektowano zieleń niską w postaci zimozielonych porostów, alternatywnie można wkomponować rabatę kwiatową lub trawnik. Przy murze okalającym kościół parafialny zlokalizowane są skrzynki przyłącza elektrycznego, które mają zostać obudowane konstrukcją z prętów kwadratowych, na której zaprojektowano zieleń pnącą w celu zamaskowania urządzeń technicznych. W tej części działki zlokalizowane są dwie tablice ogłoszeniowe, jedna informacyjna Urzędu Miasta, którą należy przekierować ustawiając ją równolegle do ul. Piłsudskiego. Druga tablica informacyjna, dotycząca kina przeznaczona jest do likwidacji bądź przeniesienia w inne miejsce. Obydwie tablice ustawione są na osi widokowej zabytkowego kościoła. 1. Branża budowlana: przebudowa nawierzchni działki i budowa ogrodzenia od strony południowej na działce nr ewid. 2203/2 przy ul. Piłsudskiego w Krośnie: Na terenie, na którym prowadzone będą prace budowlane znajdują się następujące urządzenia i sieci infrastruktury technicznej: - sieć kanalizacji deszczowej, - kablowa sieć elektroenergetyczna, - sieć wodociągowa. (Szczegółowe wytyczne materiałowe i techniczne podaje STWiOR stanowiący załącznik do SIWZ). Zakres prowadzonych prac dotyczy: - Roboty rozbiórkowe; - Roboty ziemne; - Wykonanie zbrojenia elementów konstrukcyjnych; - Roboty betoniarskie; - Roboty izolacyjne przeciwwilgociowe; - Roboty malarskie; - Roboty kowalsko-ślusarskie; - Roboty okładzinowe z kamienia i płytek; - Roboty związane z wykonaniem nawierzchni placu; - Roboty związane z przygotowaniem fundamentu pod montaż rzeźby Roberta Wojciecha Portiusa w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Projektowany fundament Fundamenty posadowione są na głębokości 120 cm, poniżej poziomu terenu. Ławy fundamentowe należy wykonać z betonu lasy B 25 na warstwie betonu B 10 gr. 10 cm, o szerokości 55 cm i wysokości 40 cm. Ławy należy zbroić podłużnie 4 prętami śr. 12 mm ze stali RB 500, strzemiona śr. 6 mm, ze stali PB 240 co 25 cm. Ściany fundamentowe i ściany nadziemia należy wykonać z betonu B 25 o grubości 40 cm, ściany zbroić przeciwskurczowo prętami o śr. 12 c ze stali RB 500, co 25 cm obustronnie. 2. Roboty w zakresie kształtowania zieleni: Zakres robót obejmuje: - przygotowanie terenu - spulchnienie i przekopanie istniejącego gruntu, - wzbogacenie, użyźnienie, ukształtowanie, uzupełnienie humusem, gruntem rodzimym urodzajnym, - przygotowanie podłoża pod ułożenie mat z roślinnością, - ułożenie mat z roślinnością, - nasadzenie bylin przy kratach (bluszczy) zgodnie z projektem po 5 szt. przy każdej kracie, rośliny minimum dwuletnie w doniczkach, - pielęgnacja roślin (podlewanie, nawożenie przez okres minimum 6 miesięcy po posadzeniu). 3. Branża elektryczna: Na podstawie przeprowadzonej wizji lokalnej na terenie Placu Portiusa oraz informacji PGE oświetlenie ww. placu zasilane będzie zalicznikowo z istniejącej szafy oświetlenia ulicznego SOU. Po zbadaniu istniejących kabli i lamp umieszczonych na terenie placu, służących kiedyś do oświetlenia tego placu stwierdzono, że kable i lampy należy wymienić, a w ich miejsce ułożyć nowe kable ziemne typu YKY 3 x 4 mm2. Trasa kabli w kierunku południowym przebiegać będzie 0,5 m od muru graniczącego z kościołem, natomiast dla oświetlenia pomnika należy wyznaczyć trasę w prostej linii od SOU do pomnika. Projektowane oprawy oświetleniowe umieścić należy w miejscach oznaczonych na planie. Projektuje się trzy lampy oświetleniowe umieszczone w murze arkad oraz trzy lampy umieszczone w podłożu w rejonie pomnika. Całość instalacji należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami PN-92/E-05009, PN-86/E-05003/1/3, PN-76/E-05125 oraz PBUE. 4. Wykonanie / zakup i montaż małej architektury w zakresie ławek, stolików oraz tablic informacyjnych. Opis projektowanych elementów małej architektury - Zaprojektowana mała architektura w postaci arkadowego muru z niszami, w których zaprojektowano siedziska i stoliki wraz oświetleniem. Arkady wraz siedziskami zostały zaprojektowane w formie półokrągłych nisz, wykonanych z kutych profili stalowych. Poszczególne arkady są połączone poziomymi kutymi profilami stalowymi stanowiącymi trejaż dla zieleni pnącej. We wschodnim narożniku przy ul. Piłsudskiego zaprojektowano niską zieleń obudowaną niskim murkiem z ciosów piaskowca. - Wykonanie/zakup i montaż tablicy informacji wizualnej z brązu, montowanej na ścianie arkady opisująca postać Roberta Wojciecha Portiusa. Wymiary tablicy 84,1 x 59,4 cm. - Wykonanie/zakup i montaż siedziska z odcinków drewna dębowego, mocowanego do legarów zakotwionych w podstawie ławki. Podstawa siedziska wykonana z bloczków kamiennych piaskowca, zakotwiona w gruncie na fundamencie betonowym (wymiary: długość: 55 cm, szerokość: 201 cm, wysokość: 43 cm). - Wykonanie/zakup i montaż siedziska z odcinków drewna dębowego, mocowanego na wspornikach metalowych do kraty. Wspornik podtrzymujący ławkę mocowany do pionowych prętów arkad. 5. Opis projektowanych udogodnień dla użytkowników - tablic informacji wizualnych - Wykonanie/zakup i montaż tablicy przedstawiającej plan Zespołu Staromiejskiego w formie mapy poglądowej z zaznaczonymi najważniejszymi obiektami zabytkowymi na tym obszarze oraz kierunkiem zwiedzania. Tablica będzie służyła turystom w lepszej orientacji i poruszaniu się po obszarze Starego Miasta i zostanie umieszczona na murze ogrodzeniowym Kościoła Farnego. Tablica musi być wykonana z trwałego materiału - plexiglas. Rozmiar tablicy: 140 cm (szerokość) x 100 cm (wysokość). - Wykonanie/zakup i montaż tablicy z przekrojem wieży farnej z poziomami wystawienniczymi, ułatwiający orientację i poruszanie się po obiekcie oraz prezentujący historię obiektu. Tablica musi być wykonana z trwałego materiału - plexiglas. Zamontowana zostanie bezpośrednio na obiekcie przy jego głównym wejściu. Rozmiar tablicy: 60 cm (szerokość) x 50 cm (wysokość). Szczegółowy zakres robót do wykonania określają załączone przedmiary robót, projekt i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest przedstawić zamienne rozwiązania na piśmie (nazwa urządzenia, typ, dane, techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania) oraz obliczenia natężenia oświetlenia z zastosowaniem proponowanych opraw, spełniających wymagania normatywne, w postaci stosownego projektu. Wszelkie koszty wynikające z tytułu rozwiązań równoważnych ponosi wykonawca.

II.1.5)
V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.27.10-5, 45.31.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.000 zł (słownie: dwa tysiące złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 306 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze ofert najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii. 2. Podwykonawstwo: Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku braku takiego oświadczenia, Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawcy. W przypadku korzystania przez wykonawcę w realizacji zamówienia z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wykonawca jest obowiązany do wykazania Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Kosztorys: wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty kosztorys sporządzony zgodnie z nw. wytycznymi. Kosztorys powinien zawierać: a) kosztorys szczegółowy lub uproszczony z podziałem na elementy zgodne z przedmiarem robót wraz z podsumowaniem elementów oraz kosztorysu, b) wykaz ilości i cen czynników produkcji: materiałów, sprzętu, robocizny, oraz wysokości kosztów pośrednich oraz zysku. Kosztorys będzie traktowany pomocniczo w celu sporządzenia harmonogramu robót oraz określenia procentowego zaawansowania robót dla wystawienia faktur miesięcznych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.2.2)
  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu i/lub opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy, b) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu placu budowy, c) w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy (np. pozwolenia na budowę), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy, d) opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania odbiorów lub prób końcowych, e) zawieszenia realizacji robót przez Zamawiającego, f) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, g) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy na uzasadniony wniosek wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona; 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT, b) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót, c) przypadku konieczności wykonania robót zamiennych wpływających na podniesienie standardu, walorów użytkowych lub uzasadnionych innymi względami zmian rozwiązań technicznych przyjętych w projekcie. 3. Inne zmiany: a) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego: - powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, c) w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót wskazanych w harmonogramie; 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a, pokój nr 306.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.07.2015 godzina 10:00, miejsce: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a, Kancelaria Ogólna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Uwaga: Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. II. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami: 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób są: 1) Marta Rymar - Miejski Konserwator Zabytków Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach merytorycznych; 2) Małgorzata Wanat lub Edyta Głód - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych; Sposób porozumiewania się: a) pisemnie - Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem Zamówienia Publiczne b) faksem - nr: 13 47 43 306 c) drogą elektroniczną - zp@um.krosno.pl III. Kryteria oceny ofert: 1) cena - 95 % W kryterium cena zostanie zastosowany wzór: P = [Cmin: C] x 95 gdzie: P - liczba punktów Cmin - cena najniższa C - cena badana 2) długość okresu gwarancji i rękojmi za wady - 5% W kryterium długość okresu gwarancji i rękojmi za wady zostanie zastosowana następująca metoda punktacji: Zaoferowanie co najmniej 5-letniego okresu gwarancji i rękojmi za wady - 5 pkt. Zaoferowanie co najmniej 4-letniego okresu gwarancji i rękojmi za wady - 2,5 pkt. Uwaga: maksymalna długość okresu gwarancji i rękojmi za wady jaka będzie podlegała punktacji wynosi 5 lat. Zamawiający przyzna zamówienie wykonawcy, który spełniając warunki określone w SIWZ uzyska największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w obu ww. kryteriach). Minimalna długość okresu gwarancji i rękojmi wymaganej przez Zamawiającego wynosi 36 miesięcy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie