Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.krosno.pl


Krosno: Rozwój strefy aktywności społeczno - gospodarczej w sąsiedztwie krośnieńskiego lotniska
Numer ogłoszenia: 76094 - 2015; data zamieszczenia: 03.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozwój strefy aktywności społeczno - gospodarczej w sąsiedztwie krośnieńskiego lotniska.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres objęty zamówieniem został ograniczony w stosunku do projektu budowlanego. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy opisuje projekt wykonawczy. 1. PRZEDMIOT I ZAKRES INWESTYCJI: Przedmiotem inwestycji jest uzbrojenie terenów inwestycyjnych realizowane w oparciu o uzyskanie decyzji: a) o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla przedsięwzięcia Budowa drogi klasy G zapewniającej dojazd do terenów inwestycyjnych w ramach przedsięwzięcia: Budowa drogi G i Z odcinek od ul. Zręcińskiej do ul. Korczyńskiej w Krośnie w ramach inwestycji: Rozwój strefy aktywności społeczno - gospodarczej w sąsiedztwie krośnieńskiego lotniska; b) pozwolenie na budowę dla przedsięwzięcia Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w ramach inwestycji: Rozwój strefy aktywności społeczno - gospodarczej w sąsiedztwie krośnieńskiego lotniska. Ponadto przyłącza energetyczne szaf oświetlenia ulicznego zostaną wykonane w oparciu o zgłoszenie wykonania robót budowlanych. W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia zostanie zrealizowana budowa odcinka drogi klasy G, w zakresie niezbędnym do wykonania dojazdu do terenów inwestycyjnych podlegających uzbrojeniu. 2. KOLEJNOŚĆ REALIZACJI OBIEKTÓW Z uwagi na charakter inwestycji jakim jest uzbrojenie terenów inwestycyjnych i budowa dróg oraz związane z tym kolizje z istniejącymi sieciami uzbrojenia terenu przewiduje się następującą kolejność realizacji obiektów: a) przebudowa istniejących sieci kolidujących z przedsięwzięciem: - sieci energetycznych nN i SN; - linii oświetleniowej; - sieci telekomunikacyjnych; b) budowa sieci wodociągowej; c) budowa sieci kanalizacji sanitarnej; d) budowa sieci kanalizacji deszczowej: - w pasie drogowym drogi G; - odwadniającej drogę wewnętrzną wraz z parkingiem na terenie kompleksu VII oraz tereny inwestycyjne; - odwadniającej tereny inwestycyjne kompleksu VI; e) budowa przyłącza energetycznego do szafy oświetlenia ulicznego SOU-1 i SOU-2; f) budowa odcinków dróg: - drogi G stanowiącej dojazd do terenów inwestycyjnych kompleksu VI; - drogi G stanowiącej dojazd do terenów inwestycyjnych kompleksu VII wraz z drogami serwisowymi; - drogi wewnętrznej na terenie kompleksu VII wraz z parkingiem dla samochodów ciężarowych i miejscem do zawracania; g) budowa ekranu akustycznego w rejonie ul. Lotników; h) budowa kanału technologicznego - w pasie drogowym drogi G; - od studni kanału technologicznego zlokalizowanego w projektowanym pasie drogowym do szafy dostępowej SD-5.1 oraz SD-5.2; i) budowa przyłącza teletechnicznego i ułożenie światłowodu w kanale technologicznym; j) budowa oświetlenia ulicznego: - w pasie drogowym drogi G; - wzdłuż drogi wewnętrznej i przy parkingu na terenie kompleksu VII. 3. OPIS ISTNIEJĄCEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENU TEREN INWESTYCJI: Planowane przedsięwzięcie położone jest w województwie podkarpackim, na terenie miasta na prawach powiatu - Krosna. Obszar objęty przedsięwzięciem zlokalizowany jest na terenie obrębów ewidencyjnych Suchodół i Przemysłowa w pobliżu krośnieńskiego lotniska w rejonie ulic: Lotników, Batorego, Kaczorowskiego, Słonecznej i Traugutta. W stanie istniejącym teren przeznaczony pod budowę drogi jest terenem niezabudowanym. Pojedyncze budynki mieszkalne jednorodzinne znajdują się w rejonie skrzyżowania projektowanej drogi z ul. Lotników i ul. Batorego. W pobliżu terenu inwestycji znajduje się rzeka Lubatówka. Teren inwestycji przyległy do rzeki Lubatówki leży w obszarze bezpośredniego zagrożenia powodzią. Tereny inwestycji położone są w strefie nalotu lotniska Krosno. W związku z tym istnieją ograniczenia dotyczące lokalizacji budynków i budowli zlokalizowanych na terenie inwestycji. Teren inwestycji porośnięty jest roślinnością trawiastą oraz pojedynczymi drzewami i krzewami. W stanie istniejącym obszar inwestycji przebiega po terenach łąk, nieużytków lub terenach wykorzystywanych rolniczo. Przedsięwzięcie wymaga rozbudowy odcinka ul. Lotników, ul. Stefana Batorego, ul. Romualda Traugutta oraz dowiązania do ul. Długiej i ul. Słonecznej. Istniejąca ul. Lotników w rejonie inwestycji ma nawierzchnię bitumiczną. Jezdnia ograniczona jest krawężnikami. Wody opadowe i roztopowe z ul. Lotników odprowadzane są do istniejącej kanalizacji deszczowej. Na ul. Lotników zlokalizowane jest istniejące oświetlenie uliczne. Istniejąca ul. Traugutta na odcinku pomiędzy ul. Ikara i ul. Słoneczną na nawierzchnię gruntową. Istniejąca ul. Słoneczna ma nawierzchnię bitumiczną z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącego rowu przydrożnego. W pobliżu mostu na rz. Lubatówce w ciągu ul. Słonecznej znajduje się istniejące oświetlenie drogowe. W obszarze objętym przedmiotową inwestycją znajduje się infrastruktura techniczna w postaci sieci: a) elektroenergetycznych; b) teletechnicznych; c) wodociągowych; d) gazowych; e) kanalizacji sanitarnej; f) kanalizacji deszczowej; g) naftociągów. Na przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury technicznej w oparciu o warunki otrzymane od gestorów sieci opracowano projekty branżowe. Tereny przeznaczone do uzbrojenia zlokalizowane są w dwóch kompleksach: kompleks VI i kompleks VII. Na obszarze, na którym zlokalizowano inwestycję obowiązujące miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego: a) SUCHODÓŁ X - uchwalony uchwałą Nr XLII/842/13 Rady Miasta Krosna z dnia 26 kwietnia 2013r.; b) PRZEMYSŁOWA I - uchwalony uchwałą Nr XVIII/227/11 Rady Miasta Krosna z dnia 31 sierpnia 2011r. c) MPZP SUCHODÓŁ X - strefa inwestycyjna (uchwała nr LXII/1421/14 Rady Miasta Krosna z dnia 30.09.2014. 4. BRANŻA SANITARNA: Kanalizacja deszczowa. Na obszarze objętym zasięgiem projektowanej inwestycji kanalizacja deszczowa istnieje jedynie na odcinkach drogi G: a) od km 0+955,00 do km ok. 1+190; b) od km ok. 2+020,00 do km ok. 2+735,00; c) w km ok. 3+000,00 w pobliżu ul. Słonecznej. Kanalizacja sanitarna Na obszarze objętym zasięgiem projektowanej inwestycji kanalizacja sanitarna istnieje na odcinkach drogi G: a) w rejonie ul. Lotników; b) od km ok. 2+020,00 do km ok. 3+000,00; c) w rejonie ulic Traugutta i ul. Słonecznej. Wodociągi Na obszarze terenu objętego zasięgiem projektowanej inwestycji zlokalizowane są następujące sieci wodociągowe: a) w rejonie ul. Lotników - wodociąg dn280 z PE i nieczynny wodociąg wA 250; b) w rejonie ul. Batorego - wodociąg w 160PE. Naftociągi Teren inwestycji znajduje się poza obszarami górniczymi. Z projektową trasą drogową w rejonie ulic Traugutta i Słonecznej krzyżuje się nieczynny rurociąg ropy naftowej DN 150. 5. BRANŻA ELEKTRYCZNA: Oświetlenie uliczne Istniejące oświetlenie uliczne znajduje się w rejonie ulic Traugutta, Lotników i Słonecznej. Na pozostałym odcinku nie ma istniejącego oświetlenia ulicznego. W miejscu projektowanego oświetlenia na terenach inwestycyjnych nie występuje oświetlenie uliczne. Sieci energetyczne Przez teren budowy przebiegają następujące sieci i urządzenia energetyczne: a) kabel SN 15kV Krosno LZN - Naftomontaż; b) linia napowietrzna nN zasilana ze stacji trafo Głowienka 6 (824) obwód nr 2 pomiędzy stanowiskami słupowymi 13/824/2 i 16/824/2. 6. BRANŻA TELETECHNICZNA: Sieci teletechniczne W związku z projektowanym zadaniem występują skrzyżowania i kolizje z istniejącą siecią telekomunikacyjną doziemną Telekomunikacji Polskiej: a) kabel doziemny 20-parowy od ostatniej studni kablowej przy ulicy Słonecznej do Lotniczych Zakładów Naprawczych; b) kanalizacja teletechniczna 2-otworowej przy ul. Słonecznej. Kanał technologiczny. W rejonie projektowanej drogi nie ma istniejącego kanału technologicznego. 7. OPIS ZAGOSPODAROWANIA TERENU: BRANŻA DROGOWA: W ramach inwestycji zaprojektowano: a) 2,671 km nowych dróg; b) 0,456 km rozbudowywanych istniejących dróg. Odwodnienie korpusu drogowego. Zaprojektowano odwodnienie dróg poprzez system kanałów zamkniętych. Wody opadowe i roztopowe mogące zbierać się u podstawy skarp nasypów drogowych będą odprowadzane projektowanymi otwartymi rowami przydrożnymi i/lub ściekami z prefabrykatów betonowych. Na odcinkach o znacznym pochyleniu podłużnym dno rowu wraz z dolnym fragmentem skarp zostanie umocnione betonowymi prefabrykatami korytkowymi oraz płytami chodnikowymi/ażurowymi. Budowa chodnika o długości 2 280 m. Na chodnikach zakłada się następujący układ warstw konstrukcyjnych: - 6cm - warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej bezfazowej z betonu min. B50 (C40/50); - 3cm - podsypka cementowo-piaskowa o c:p=1:4; - 15cm - warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego o uziarnieniu 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie; - 15cm - warstwa wzmacniająca podłoże gruntowe z kruszywa stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa. Sumaryczna grubość warstw konstrukcyjnych: 39cm. 8. BRANŻA MOSTOWA: Ekrany akustyczne. W celu ograniczenia emisji hałasu związanego z przedmiotową inwestycją zaprojektowano ekran akustyczny w rejonie ul. Lotników - po prawej stronie - ekran wysokości 2m. 9. BRANŻA SANITARNA: Kanalizacja deszczowa. Budowę kanalizacji zaprojektowano w formie rurociągów od 200 do 630mm. Projektowane odcinki odprowadzać będą wody opadowe z projektowanej drogi oraz z projektowanych stref aktywności społeczno - gospodarczej kompleks VI i VII. Trasę kanalizacji poprowadzono w pasach dzielących jezdnie drogi głównej oraz w pasie zieleni oddzielającym drogę główną od dróg serwisowych. Na odcinku od studzienki D30 do D74 w terenie jest istniejąca kanalizacja deszczowa d800 mm. Na odcinku tym nie przewiduje się budowy kolektora głównego, a jedynie przykanaliki od projektowanych studzienek wpustowych oraz sięgacze odwadniające projektowane drogi serwisowe. Przykanaliki i odcinki boczne w miarę możliwości włączone zostały do istniejących studzienek. W przypadku braku takiej możliwości na kolektorze kd800 projektuje się wykonanie dodatkowych studni betonowych o średnicy 800 mm. Istniejący kolektor kd800 przed wylotem do rzeki Lubatówki został wyposażony w osadnik oraz separator substancji ropopochodnych, w związku z czym na projektowanych odcinkach nie przewiduje się montażu tego rodzaju urządzeń. Na pozostałych odcinkach przewiduje się wykonanie kanałów zbiorczych (kolektorów) w pasie dzielącym jezdnie drogi głównej, a następnie wpinanie do nich przykanalików oraz sięgaczy. Odcinki kanalizacji od D17 do D29 wpięte zostaną do kanalizacji kd800 w rejonie ul. Słonecznej. Podobnie jak w poprzednim przypadku przed włączeniem projektuje się montaż separatora substancji ropopochodnych. Pozostałe odcinki kanalizacji włączone będą do istniejącego kolektora kd800. Do projektowanych studzienek wprowadzone będą przykanaliki od studzienek wpustowych średnicy 500 mm z kratą i osadnikami głębokości 0,6 m. Na kolektorze głównym projektuje się wykonanie studni betonowych o średnicy 1200 mm dla rurociągów 315 - 630 mm oraz studni betonowych 1500 mm na kolektorze kd800. Łączna długość projektowanej sieci kanalizacji deszczowej wynosi: 3 072m. Kanalizacja sanitarna. Projektuje się wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej średnicy 315 mm z rur PVC-U SN12. Przy zmianach kierunku na kolektorze projektuje się wykonanie studni betonowych o średnicy średnicy 1000 mm. Studnie S4, S7 - S10 wyposażyć należy w pierścienie odciążające oraz pokrywy typu ciężkiego D400 (do 40 T). Na pozostałych studniach stosować należy płyty nastudzienne wraz z włazem żeliwnym typu lekkiego B125 (do 12,5 T). Do regulacji wysokości należy stosować pierścienie dystansujące umożliwiającą regulację wysokości bez konieczności przebudowy studni i nawierzchni drogi. W miejscu przekroczenia rowu melioracyjnego na odcinku kanalizacji pomiędzy studniami S16 - S17 przewiduje się wykonanie przewiertu (przepychu) rurą ochronną stalową średnicy 406,4/8,0 mm o długości 8,0 m a następnie umieszczenie w niej projektowanej kanalizacji. Najbliższe studnie kanalizacyjne (w miejscu których przewiduje się wykonanie komór przewiertowych) odsunięte zostały min. 6,0 m od górnej krawędzi skarpy rowu. Głębokość wykonanego przekroczenia wyniesie ok. 2,0 m mierząc od dna rowu do górnej krawędzi rury ochronnej co w przyszłości pozwoli na ewentualną przebudowę rowu bez konieczności przebudowy kanalizacji. Łączna długość projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej wynosi: 675m. Wodociągi. Zabezpieczenie istniejących sieci wodociągowych Odcinek istniejącego wodociągu w rejonie ul. Lotników w280 przewiduje się zabezpieczyć rurą PE100 SDR17 o średnicy 355/21,1 mm i długości 22 m. Przewiduje się montaż (wymianę) istniejącego odcinka wodociągu na odcinek o tej samej średnicy z zamontowaną na nim rurą ochronną. W ten sam sposób wykonać należy zabezpieczenie wodociągu wykonanego wg opinii ZUDP w-94/2009 mm w rejonie ul. Batorego. Odcinek ten o średnicy dn160 mm przewiduje się zabezpieczyć rurą ochronną dn250/14,8 mm o długości 35 m. Budowa sieci wodociągowej. Projektowaną sieć wodociągową dn90 - dn160 mm wykonać należy z rur PE100 SDR17. Odcinki krzyżujące się z projektowanymi lub istniejącymi drogami zabezpieczyć należy dodatkowe rurami ochronnymi z PE100 SDR17 o średnicy dn250/ 14,8 mm. Rury wystawać będą poza pas jezdni min. 1,5 co umożliwi ewentualną wymianę wodociągu bez konieczności rozbiórki nawierzchni. Włączenie do istniejących sieci wodociągowych wykonać należy przy użyciu armatury kołnierzowej żeliwnej w węźle w1 poprzez trójnik DN250/150 mm natomiast w węźle w9 poprzez trójnik DN150/150 mm. Za trójnikami wyłączeniowymi przewiduje się wykonanie zasuw odcinających z zamknięciem miękkim. Dodatkowo przewiduje się montaż zasuw przed i za studniami wodomierzowymi w celu umożliwienia wymiany zainstalowanej tam armatury. W miejscach zmian kierunku, w węzłach oraz w miejscu wbudowania armatury zastosować należy bloki oporowe zabezpieczające wodociąg przed przemieszczeniem. W celu umożliwienia opomiarowania zużycia wody oraz ilości odprowadzanych ścieków sanitarnych w każdym z kompleksów przewiduje się wykonanie studni wodomierzowej. Studnię wodomierzową przewiduje się jako studnię Ø1500mm z kręgów betonowych. Na terenie stref przewiduje się wykonanie 18 równomiernie rozmieszczonych hydrantów, mających na celu zapewnienie spełnienia wymogów przeciwpożarowych podczas eksploatacji obiektu. Odcinki wodociągu (odejścia) do hydrantów dobrane zostały na podstawie zapotrzebowania przeciwpożarowego jako rurociągi z DN80 mm. Wymagana wydajność hydrantów wynosi 10 dm3/s przy zachowaniu ciśnienia 0,2 MPa. Łączna długość projektowanej sieci wodociągowej deszczowej wynosi: 1 755m. Naftociągi. Zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi zabezpieczenia nieczynnego ropociągu w rejonie ulic Witosa i Traugutta wszelkie prace w obrębie ropociągu prowadzone będą ręcznie w uzgodnieniu i pod bezpośrednim nadzorem pracowników Ośrodka Kopalń Krosno. Nieczynny ropociąg nie ma ustalonej strefy ochronnej. W ramach przedsięwzięcia nie przewiduje się rozbiórki istniejącego, nieczynnego ropociągu. 10. BRANŻA ELEKTRYCZNA: Przebudowa oświetlenia ulicznego. Przebudowa oświetlenia ulicznego wzdłuż ulicy Lotników (I etap realizacji): Obejmuje demontaż istniejących słupów nr: 41/1, 57/1, 58/1, 59/1 i 60/1 ze względu na kolizję z przebudową skrzyżowania z projektowaną drogą oraz ulicą Lotników oraz budowę odcinka kabla między słupami nr 39/1 i 42/1 dla utrzymania ciągłości obwodu zasilającego oświetlenie. Budowa oświetlenia ulicznego. Zasilanie szaf oświetlenia ulicznego: Szafa SOU-1: Szafę oświetlenia ulicznego SOU-1 zlokalizowano przy projektowanej drodze klasy G w odległości ok. 220 m od skrzyżowania z ulicą Lotników. Zasilanie szafy SOU-1 wykonać kablem ziemnym YAKY 4x120 ze słupa linii napowietrznej nr 13/824/2 zasilanym ze stacji transformatorowej Głowienka 6. Do słupa nr 13 wykonanym z żerdzi wirowanej doprowadzony jest przewód AsXSn. Szafa SOU-2: Szafę oświetlenia ulicznego SOU-2 zlokalizowano przy projektowanej drodze stanowiącej wjazd na tereny przemysłowe w odległości ok. 25 m od drogi klasy G. Zasilanie szafy SOU-2, kablem ziemnym z wolnego pola rozdzielni nN stacji transformatorowej słupowej Krosno-Lotników (958). Zasilanie oświetlenia ulicznego strefy przemysłowej: Zasilanie oświetlenia ulicznego drogi wewnętrznej strefy zostanie zrealizowane od najbliższego słupa oświetleniowego zlokalizowanego w projektowanym pasie drogowym drogi G zlokalizowanego na dz. nr 35. Budowa oświetlenia ulicznego: Do oświetlenia projektuje się słupy kompozytowe w kolorze żółtym o wysokości 7 m, z wysięgnikiem długości 1 m i kącie nachylenia 15st. Słupy montowane będą na oddzielnych prefabrykowanych fundamentach betonowych F-120/43. Na wysięgnikach instalować oprawy LED-owe równoważne o mocy 51 W. Łączna długość projektowanej sieci oświetlenia ulicznego wynosi: 1 792 m. Sieci energetyczne. Kabel SN 15 kV relacji Krosno LZN - Naftomontaż. Na czynnej linii kablowej, która musi ulec przebudowie ze względu na kolizje z projektowanymi urządzeniami drogowymi, należy wykonać wstawkę kablową z takiego samego kabla jak istniejący tj. HAKFta 3x95. Kabel na skrzyżowaniach z istniejącym i projektowanym uzbrojeniem podziemnym zabezpieczony będzie rurami ochronnymi. Linia napowietrzna nN 0,4kV własności PGE zasilana ze stacji trafo Głowienka 6 (824). Kolidującą linię napowietrzną nN 1-fazową należy przebudować w sposób następujący: a) istniejący słup nr 16 wymienić na słup wirowany K-10/10, b) między słupami nr 13 a nr 16 ułożyć kabel YAKY 4x120, c) istniejące słupy nr 14 i 15 należy zdemontować. Linia napowietrzna 1-fazowa od słupa nr 16 pozostaje bez zmian. 11. BRANŻA TELETECHNICZNA: Sieci teletechniczne. Kabel doziemny XzTKMXpw 10x4x0,5 Na istniejącym kablu doziemnym XzTKMXpw 10x4x0,5 wykonać wstawki kablowe w miejscu kolizji z projektowaną drogą klasy G. Kanalizacja teletechniczna 2-otworowa ul. Słoneczna Istniejącą kanalizację teletechniczną 2-otworową wraz z kablami w rejonie skrzyżowania z ulicą Słoneczną i projektowaną drogą serwisową należy przebudować w sposób nie kolidujący z budową drogi klasy G. Kanał technologiczny. W pasie drogowym drogi G na odcinkach przewidzianych do budowy drogi projektuje się kanał technologiczny w formie kanalizacji 6-otworowej (4 rury HDPE-110/6,3 i 2 rury HDPE-40/3,7 dla kabla światłowodowego). W głównym ciągu kanalizacji stosować studnie kablowe SKO-4. Na skrzyżowaniach z ulicą Lotników i ulicą Słoneczną zaprojektowano dodatkowo kanalizację z 1 rury HDPE-110/6,3 i studnie SKR-1 dla potrzeb sygnalizacji świetlnej. Projektuje się 2 odgałęzienia od głównej nitki kanału technologicznego w pasie drogowym drogi klasy G do uzbrajanych terenów inwestycyjnych. Odgałęzienia będą doprowadzały kanał technologiczny do 2 szaf dystrybucyjnych SD-5.1 i SD-5.2 zlokalizowanych na terenie strefy przemysłowej. Kanalizację wykonać z 4 rur HDPE-110/6,3 i 2 rur HDPE-40/3,7 stosując studnie kablowe SKO-4. Kabel światłowodowy. Zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Prezydenta Miasta Krosno zostanie wykonany kabel światłowodowy XOTKtsd 48J od istniejącej szafy dostępowej SD-5 do studni kanału technologicznego w pasie drogowym drogi G i dalej do szafy SD-5.1. Kabel światłowodowy zostanie wciągnięty do 1 z rur średnicy 40 kanału technologicznego i doprowadzony do szaf SD-5.1. Kabel światłowodowy zostanie zakończony w szafie dystrybucyjnej na przełącznicach panelowych PS-19/48 1U. Szczegółowy zakres robót do wykonania określają projekt wykonawczy i Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Przedmiar robót - Załącznik Nr 8 załączony jest jedynie poglądowo.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.23.31.20-6, 45.23.24.10-9, 45.23.21.30-2, 45.23.13.00-8, 45.31.61.10-9, 45.31.00.00-3, 45.23.16.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 02.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych), Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Zamawiający informuje, że gwarancja wadialna musi zapewniać wypłatę wadium bezwarunkowo i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 306 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze ofert najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii. 2. Kosztorys: Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty kosztorys sporządzony zgodnie z nw. wytycznymi. Kosztorys będzie traktowany pomocniczo w celu sporządzenia harmonogramu oraz określenia procentowego zaawansowania robót do wystawiania faktur miesięcznych. Wartość poszczególnych pozycji należy obliczyć jako iloczyn ceny jednostkowej i ilości jednostek. Wartość całości zadania należy obliczyć jako sumę wartości poszczególnych pozycji kosztorysu ofertowego. Do wyliczonej kwoty należy doliczyć obowiązujący podatek VAT. Kosztorys powinien zawierać: a) kosztorys uproszczony z podziałem na elementy zgodne z tabelą umieszczoną w Załączniku nr 1 do SIWZ wraz z podsumowaniem kosztorysów, b) wykaz cen czynników produkcji: materiałów, sprzętu, robocizny, oraz wysokości kosztów pośrednich oraz zysku. 3. Podwykonawstwo: Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku braku takiego oświadczenia, Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawcy. W przypadku korzystania przez wykonawcę w realizacji zamówienia z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne zmiany w umowie Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu i/lub opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy, b) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu placu budowy, c) w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy (np. pozwolenia na budowę), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy, d) opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania odbiorów lub prób końcowych, e) zawieszenia realizacji robót przez Zamawiającego, f) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, g) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy na uzasadniony wniosek wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona; 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT, b) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót. c) przypadku konieczności wykonania robót zamiennych wpływających na podniesienie standardu, walorów użytkowych lub uzasadnionych innymi względami zmian rozwiązań technicznych przyjętych w projekcie. 3. Inne zmiany: a) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego: - powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, c) w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót wskazanych w harmonogramie, 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Krosno, ul. Staszica 2, pokój nr 19.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Krosno, ul. Lwowska 28a, Kancelaria Ogólna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Projekt pn. Rozwój strefy aktywności społeczno - gospodarczej w sąsiedztwie krośnieńskiego lotniska jest umieszczony w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Województwa Podkarpackiego na lata 2007- 2013. II. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w następujących terminach: a) rozpoczęcie robót: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie robót: do dnia 02.10.2015r. III. Uwaga: Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. IV. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób są: 1) Jakub Jaskulski - Wydział Drogownictwa Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.00 do 15.00 - w sprawach merytorycznych, 2) Adriana Łącka lub Małgorzata Wanat - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych; Sposób porozumiewania się: a) pisemnie - Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem Zamówienia Publiczne b) faksem - nr: 13 47 43 306 c) drogą elektroniczną - zp@um.krosno.pl. V. Kryteria oceny ofert: 1) cena - 95 % W kryterium cena zostanie zastosowany wzór: P = [Cmin: C] x 95 gdzie: P - liczba punktów Cmin - cena najniższa C - cena badana 2) długość okresu gwarancji i rękojmi za wady - 5% W kryterium długość okresu gwarancji i rękojmi za wady zostanie zastosowana następująca metoda punktacji: Zaoferowanie co najmniej 7-letniego i dłuższego okresu gwarancji i rękojmi za wady - 5 pkt. Zaoferowanie co najmniej 6-letniego okresu gwarancji i rękojmi za wady - 2,5 pkt. Uwaga: maksymalna długość okresu gwarancji i rękojmi za wady jaka będzie podlegała punktacji wynosi 7 lat. Zamawiający przyzna zamówienie wykonawcy, który spełniając warunki określone w SIWZ uzyska największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w obu ww. kryteriach)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak