Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.krosno.pl


Krosno: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Krosno, jej jednostek organizacyjnych i spółki komunalnej w latach 2015-2019
Numer ogłoszenia: 2808 - 2015; data zamieszczenia: 07.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Krosno, jej jednostek organizacyjnych i spółki komunalnej w latach 2015-2019.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Krosno, jej jednostek organizacyjnych i spółki komunalnej w latach 2015-2019, która obejmuje w szczególności: 1) Otwarcie, prowadzenie i likwidację rachunków bankowych, w tym: a) rachunku podstawowego i rachunków pomocniczych budżetu Miasta Krosna; b) rachunków podstawowych i pomocniczych jednostek organizacyjnych Gminy Krosno, w tym: - 32 jednostek budżetowych, - 1 samorządowego zakładu budżetowego, - 4 samorządowych instytucji kultury, c) rachunku podstawowego i pomocniczych spółki komunalnej Gminy Krosno; d) rachunków walutowych budżetu Gminy Krosno, jej jednostek organizacyjnych i spółki komunalnej; Wykaz jednostek do obsługi bankowej, wraz z ilością rachunków na dzień ogłoszenia przetargu, ujęto w załączniku nr 1 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby jednostek wskutek ewentualnych zmian organizacyjnych. W przypadku powołania nowych jednostek organizacyjnych, ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z zawartą umową. e) dodatkowych rachunków podstawowych, pomocniczych i walutowych na wniosek Zamawiającego; f) rachunków bankowych dla jednostek nowopowstałych. Oprocentowanie środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych będzie równe sumie zmiennej stawki WIBID 1M i stałej w całym okresie obowiązywania umowy marży, podanej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie ze złożoną ofertą - załącznik nr 2 do SIWZ. Średnia stawka WIBID 1M liczona jako średnia arytmetyczna stawek WIBID 1M wszystkich dni roboczych miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który odsetki są naliczane. Pod pojęciem dnia roboczego rozumie się wszystkie dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy i soboty. Zmiana oprocentowania środków następować będzie w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca. Kapitalizacja odsetek dokonywana będzie codziennie, a odsetki dopisywane będą do rachunków na koniec każdego miesiąca, a w przypadku zamykania rachunków - na dzień ich zamknięcia, do rachunków wskazanych przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się otworzyć i uruchomić rachunki bankowe Zamawiającego z dniem 01.02.2015r. W ramach otwarcia, prowadzenia i likwidacji rachunków bankowych wykonawca będzie świadczył usługi, jak niżej: 1.1.) Usługa bankowości elektronicznej, w ramach której wykonawca, bez pobierania opłat i prowizji: 1.1.1) udostępni i wdroży, na wskazanej przez Zamawiającego liczbie stanowisk, system bankowości elektronicznej umożliwiający: a) uprawnionym osobom Zamawiającego dostęp w czasie rzeczywistym do informacji o operacjach dokonanych na rachunkach bankowych oraz o saldach tych rachunków, b) składanie poleceń przelewów (krajowych i zagranicznych) w granicach posiadanych środków, c) składanie przelewów z datą przyszłą, ich przeglądania, modyfikowania, usuwania przed wysłaniem od wykonawcy, d) możliwość importu przelewów przygotowanych w systemach finansowo-księgowych Zamawiającego do systemu bankowego, e) dowolne przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach według różnych kryteriów, w tym co najmniej według: rodzaju operacji, daty, okresu, kwoty, po dowolnym fragmencie nazwy kontrahenta, tytułu płatności, fragmencie numeru rachunku i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów, przy czym wykonawca zobowiązany jest zapewnić możliwość (w tym także po zakończeniu trwania umowy nie dłużej jednak niż przez 3 lata) przeszukiwania zbioru danych z całego okresu objętego obsługą bankową (4 lata), na potrzeby czego będzie prowadził archiwum, f) sporządzanie wyciągów bankowych ze wszystkich rachunków bankowych za okres jednego dnia, g) sporządzanie wykazu numerów rachunków wirtualnych, przy użyciu których dokonano wpłaty na rachunek Zamawiającego, w ramach usługi systemu płatności masowych, h) otrzymywanie automatycznych informacji o funkcjonowaniu systemu, m.in. o przelewach odrzuconych, zmianach w systemie, awariach i przewidywanym terminie ich usunięcia. 1.1.2) zapewni dla Zamawiającego, jego jednostek organizacyjnych i spółki komunalnej: a) odpowiednią ilość instrumentów bankowości elektronicznej (token, karta, czytnik itp.), zapewniające bezpieczeństwo pracy dla użytkowników korzystających z usług aktywnych (zwłaszcza dla podpisujących przelewy), a także konserwacji, naprawy i wymiany tych instrumentów w sposób niepowodujący przerw w pracy użytkowników, a w przypadku wygaśnięcia ważności dotychczasowych instrumentów, ich zgubienia, zniszczenia czy kradzieży - wykonawca wyda bez dodatkowych opłat jego nowy egzemplarz; b) utrzymanie systemu bankowości elektronicznej w nienagannym stanie technicznym i bezpieczeństwie oraz w standardach powszechnie obowiązujących na rynku; c) aktualizację systemu bankowości elektronicznej, w tym modyfikowanie go i udoskonalanie itp. w miarę pojawiania się nowych rozwiązań, poprawiających jakość obsługi Zamawiającego; W przypadku planowanych zmian w organizacji i oprogramowaniu systemu wykonawca będzie zobowiązany powiadomić Zamawiającego. Takie powiadomienie powinno mieć miejsce na 1 miesiąc przed planowaną zmianą i zawierać informację o charakterze i przedmiocie zmiany. d) telefoniczną pomoc techniczną w przypadku problemów w obsłudze systemu, co najmniej w godzinach 7.30-15.30, a w przypadku, gdy telefoniczna pomoc techniczna nie będzie wystraczająca, upoważniony pracownik wykonawcy będzie zobowiązany bezpłatnie udzielić pomocy technicznej w siedzibie Zamawiającego; e) alternatywną formę realizowania przelewów w formie elektronicznej w przypadku awarii systemu bankowości elektronicznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia, w okresie trwania umowy, zmian dotyczących połączenia systemu bankowego w przypadku zmiany systemu finansowo-księgowego, umożliwiających bezpośrednie przekazywanie informacji (m.in. import, eksport danych, automatyczne wczytywanie przelewów z systemu finansowo-księgowego do systemu bankowego oraz z systemu bankowego do systemu finansowo-księgowego). Powyższe zmiany wykonawca zobowiązany będzie uwzględnić w ramach prowadzonej obsługi bankowej, bez nakładania na Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji. System bankowości elektronicznej bezwzględnie musi działać u Zamawiającego od dnia 01.02.2015r., a osoby korzystające z niej muszą do tego czasu zostać bezpłatnie przeszkolone w zakresie jej obsługi. 1.2) Wpłaty i wypłaty gotówkowe, w ramach której wykonawca, bez pobierania opłat i prowizji, zapewni: a) przyjmowanie wpłat i realizację wypłat gotówkowych na rzecz Zamawiającego; b) przyjmowanie wpłat i realizację wypłat otwartych oraz zamkniętych w bezpiecznych kopertach na wniosek Zamawiającego poza kolejnością; c) wydawanie blankietów czeków gotówkowych i realizację transakcji płatniczych z wykorzystaniem czeków. Zamawiający dopuszcza składanie dyspozycji wypłaty składane przez system bankowości elektronicznej na podstawie dokumentu tożsamości. 1.3) Realizacja przelewów (elektronicznych i papierowych), w ramach której wykonawca, bez pobierania opłat i prowizji, zapewni: a) realizację przelewów bez względu na formę, rodzaj i siedzibę banku odbiorcy (elektronicznych i papierowych, wewnętrznych i zewnętrznych); b) dokonywanie przelewów z przyszłą datą realizacji; c) elektroniczne przekazywanie poleceń przelewu, wygenerowanych z programu finansowo-księgowego; d) realizację poleceń przelewu po zatwierdzeniu dwoma podpisami uprawnionych osób (w przypadku przelewów elektronicznych - dwa podpisy elektroniczne); e) realizację zleceń płatniczych za pośrednictwem systemu ELIXIR i SORBNET. 1.4) Wydawanie kart płatniczych i obsługa dokonywanych nimi transakcji, w ramach której wykonawca, bez pobierania opłat i prowizji wyda na wniosek Zamawiającego karty płatnicze i przedpłacone dla pracowników Zamawiającego, a z tytułu czynności związanych z obsługą transakcji dokonywanych kartami oraz zastrzeganiem w przypadku utraty i reklamacji, Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 1.5) Usługa Systemu Masowych Płatności Przychodzących (MPP), w ramach której wykonawca, bez pobierania opłat i prowizji, zobowiązany będzie: a) generować numery rachunków wirtualnych w standardzie NRB dla kontrahentów masowych płatności - numer ten traktowany będzie jako unikatowy identyfikator, którego podanie będzie wystarczające do identyfikacji dla przez Zamawiającego jako odbiorcy płatności; b) przeprowadzać rozliczenia przy użyciu rachunków wirtualnych w ramach rachunku rozliczeniowego bieżącego/pomocniczego (Rachunku) wskazanego przez Zamawiającego, polegających na przyjmowaniu wpłat oraz przelewów na rachunek, realizowanych przy użyciu numeru rachunku wirtualnego; Wpłata lub przelew środków na Rachunek, w ramach rozliczeń w formie rachunków wirtualnych, dokonywana będzie poprzez podanie w treści dyspozycji wpłaty lub przelewu numeru rachunku wirtualnego, jako numeru rachunku bankowego Zamawiającego, na który dokonywana jest wpłata lub przelew. c) informować Zamawiającego o numerach wirtualnych, przy użyciu których dokonano wpłaty na Rachunek Zamawiającego, w formie wykazu udostępnionego elektronicznie, w ramach usługi bankowości elektronicznej; d) w przypadku wprowadzenia systemu masowych płatności z wykorzystaniem kodów kreskowych, na własny koszt wyposażyć punkty obsługi kasowej w czytniki kodów kreskowych, umożliwiające wczytywanie kodów umieszczonych przez Zamawiającego na generowanych drukach do systemu bankowego. Na dzień ogłoszenia przetargu Zamawiający prowadzi System Masowych Płatności Przychodzących w zakresie podatków od nieruchomości od osób fizycznych i od osób prawnych oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (ok. 21 tys. kont w ramach MPP). 1.6) Sporządzanie wyciągów bankowych, w ramach której wykonawca, bez pobierania opłat i prowizji, zobowiązany będzie do codziennego sporządzania wyciągów elektronicznych i potwierdzeń przez system bankowości internetowej, z wyszczególnieniem danych, których przelewy dotyczą. Dla operacji dokonanych w tym samym dniu sporządzany będzie jeden wyciąg. 2) Udzielanie kredytów obrotowych krótkoterminowych w rachunku bieżącym budżetu Miasta Krosno. Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość zaciągania kredytów obrotowych krótkoterminowych w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego. 2.1) Wykonawca będzie stawiał do dyspozycji Zamawiającego, na jego wniosek, poszczególne kredyty obrotowe w rachunku bieżącym do wysokości określonej we wniosku, nie większej niż 3 000 000,00 zł każdy, które będą uruchomiane w ramach limitu najpóźniej do drugiego dnia roboczego po wpływie wniosku. Łączna suma udzielonych kredytów obrotowych w danym momencie nie może przekroczyć 20 000 000,00 zł, a także wysokości upoważnienia udzielonego Prezydentowi Miasta w Uchwale budżetowej na dany rok budżetowy. 2.2) Kredyt obrotowy ewidencjonowany będzie na rachunku bieżącym budżetu Miasta Krosna. 2.3) Kredyt w rachunku bieżącym będzie uruchomiony na podstawie osobnej umowy i po złożeniu przez Zamawiającego wniosku kredytowego, uwzględniającego rzeczywiste kwotowe i czasowe potrzeby Gminy, a udzielenie kredytu przez wykonawcę będzie uzależnione od spełnienia przez Zamawiającego wymogów związanych z przepisami wewnętrznymi wykonawcy dotyczącymi zaciągania zobowiązań kredytowych przez JST (m.in. wymóg posiadania bieżącej zdolności kredytowej). Umowa ramowa o możliwości zaciągania kredytów obrotowych krótkoterminowych w rachunku bieżącym, zawierana na każdy rok okresu objętego obsługą bankową. 2.4) Spłata całości lub części kredytu obrotowego krótkoterminowego w rachunku bieżącym przed terminem wskazanym we wniosku i okresem postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego, będzie upoważniała Zamawiającego do złożenia wiążącego wykonawcę oświadczenia o zamknięciu całości lub części kredytu bez dodatkowych kosztów. 2.5) Zamawiający będzie miał możliwość wielokrotnego zaciągania kredytów obrotowych w rachunku bieżącym w ciągu roku budżetowego z tym, że jednorazowo nie więcej niż 3 000 000,00 zł i do wysokości maksymalnego zadłużenia, nie więcej niż 20 000 000,00 zł. 2.6) Jedynym kosztem dla Zamawiającego, związanym z kredytem obrotowym w rachunku bieżącym, będzie oprocentowanie od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu oparte na zmiennej stawce WIBOR 1M powiększonej o stałą w całym okresie obowiązywania umowy marżę wykonawcy podanej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie ze złożoną ofertą. Zmiana stawki oprocentowania kredytów obrotowych będzie następowała w pierwszym dniu roboczym każdego kolejnego miesiąca kalendarzowego. Odsetki od wykorzystanych kredytów będą naliczane przez wykonawcę za każdy dzień, a płatne w ratach miesięcznych do ostatniego dnia roboczego każdego kolejnego miesiąca kalendarzowego za dany okres, a w przypadku całkowitej spłaty kredytów - w dniu ich spłaty. Stawka WIBOR 1M obowiązująca w danym miesiącu kalendarzowym ustalana jako średnia arytmetyczna stawek WIBOR 1M z notowań w okresie od pierwszego do ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca. Wykonawca nie będzie pobierał od Zamawiającego prowizji z tytułu udzielenia kredytów obrotowych w rachunku bieżącym (stanowiącą % kwoty kredytu), ani od kwoty niewykorzystanego kredytu. 2.7) Wykorzystanie przyznanych kredytów będzie następować na podstawie dyspozycji płatniczych wystawianych w ciężar rachunku bieżącego, pomniejszając lub zwiększając saldo na tym rachunku do wysokości określonej w punkcie 2). 2.8) Wpływy na rachunek bieżący każdorazowo będą zmniejszać wysokość kredytów (salda debetowego). Zamawiający będzie miał prawo ponownego zadłużenia się do wysokości przyznanego limitu w terminie i kwotach określonych w punkcie 2). 2.9) Spłata kredytów obrotowych następowałaby według ustalonego harmonogramu spłat w danym roku budżetowym. Zamawiający zobowiązuje się do dokonania całkowitej spłaty kredytów wraz z odsetkami najpóźniej do ostatniego dnia roku kalendarzowego. 3) Lokowanie wolnych środków pieniężnych na lokatach typu overnight. Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach typu overnight, jednakże Zamawiający zastrzega sobie możliwość lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych negocjowalnych w innych bankach. 4) Zapewnienie przez wykonawcę obsługi kasowej w co najmniej jednym oddziale lub placówce bankowej na terenie Miasta Krosna, poza siedzibą Zamawiającego. 5) Utworzenie i prowadzenie przez wykonawcę punktu kasowego w pełni wyposażonego do obsługi bankowej w siedzibie Zamawiającego - w trakcie trwania umowy na obsługę bankową i na wniosek Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie w okresie obowiązywania umowy, że wykonawca, w ramach obsługi bankowej Zamawiającego, na własny rachunek otworzy i będzie prowadził punkt kasowy do obsługi bankowej budżetu Gminy Krosno oraz jej klientów w budynku Zamawiającego. 5.1) Punkt kasowy będzie czynny w dniach i godzinach pracy siedziby Zamawiającego, tj. w poniedziałki: 7.30 - 17.30, od wtorku do piątku: 7.30 - 15.30. W sytuacjach wyjątkowych, których Zamawiający nie jest w stanie na chwilę obecną przewidzieć, punkt kasowy będzie czynny także w innych godzinach lub dniach, zgodnie z potrzebami Zamawiającego. 5.2) Wykonawca będzie miał możliwość świadczenia w punkcie kasowym w siedzibie Zamawiającego innych usług finansowych i około finansowych dla klientów pod warunkiem, że obsługa Zamawiającego związana z przedmiotem niniejszego zamówienia będzie realizowana w pierwszej kolejności. 5.3) Zamawiający, na podstawie odrębnej umowy najmu, wynajmie wykonawcy pomieszczenie do prowadzenia punktu kasowego w siedzibie Zamawiającego, w którym obecnie prowadzona jest obsługa kasowa przez Zamawiającego. 5.4) Wykonawca będzie zobowiązany do opłacania miesięcznie czynszu najmu pomieszczenia, w który wkalkulowane zostały koszty mediów, w wysokości 15 zł netto plus podatek VAT za 1 m2 powierzchni. Cena netto za 1 m2 powierzchni będzie stała w całym okresie umowy. 5.5) Wykonawca zapewni kadrową obsługę punktu kasowego. 5.6) Wykonawca na własny koszt dostosuje punkt kasowy do własnych potrzeb i wyposaży w niezbędne urządzenia techniczne, sprzęt, meble, zabezpieczenia wewnętrzne itp. 5.7) Do dokonywania wpłat i wypłat gotówkowych na rzecz Zamawiającego wykonawca będzie wykorzystywał oprogramowanie Zamawiającego. 5.8) Wykonawca wyposaży punkt kasowy, na własny koszt, w terminale POS i będzie te terminale obsługiwał bez konsekwencji finansowych dla Zamawiającego. 5.9) Wykonawca wyposaży punkt kasowy, na własny koszt, w czytnik kodów kreskowych o parametrach uzgodnionych z Zamawiającym, w przypadku wprowadzenia przez Zamawiającego dokumentów z wykorzystaniem systemu kodów kreskowych. 6) Zapewnienie doradcy bankowego dla Zamawiającego. Wykonawca na rzecz Zamawiającego będzie bezpłatnie świadczył doradztwo w zakresie obsługi bankowej, bieżących kontaktów operacyjnych, wyjaśniania wszelkich niezgodności itp., w godzinach pracy Zamawiającego. Wykonawca wyznaczy, spośród swoich pracowników osoby, które będą doradcami dla Zamawiającego w w/w zakresie, a wykaz tych osób, wraz z ich danymi kontaktowymi, przedłoży Zamawiającemu najpóźniej w terminie 7 dni od podpisania umowy. Wykonawca ma obowiązek powiadamiać Zamawiającego o każdej zmianie personalnej wśród doradców i sposobie kontaktowania się z nimi. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany doradcy w przypadku, gdy ten nie będzie spełniał jego oczekiwań, bez podania uzasadnienia. 7) Wydawanie zaświadczeń, opinii i innych dokumentów (zestawień i raportów) w zakresie prowadzonej obsługi bankowej. Na wniosek Zamawiającego wykonawca będzie zobowiązany bezpłatnie wystawiać zaświadczenia, opinie lub inne dokumenty (zestawienia i raporty) dotyczące prowadzonej obsługi bankowej. Zakres przedmiotowy przekazywanych dokumentów będzie każdorazowo określany przez Zamawiającego w złożonym piśmie (wniosku). Wydanie przez wykonawcę dokumentu nastąpi nie później niż w terminie do 7 dni od daty doręczenia pisma Zamawiającego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.01.2019.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii. 2. Podwykonawstwo: Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku braku takiego oświadczenia, Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawcy. W przypadku korzystania przez wykonawcę w realizacji zamówienia z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wykonawca jest obowiązany do wykazania Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnienia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku zawieszenia wykonania usług przez Zamawiającego; 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT, b) rezygnacji z części usług, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych usług. 3. Inne zmiany: a) w zakresie bądź sposobie wykonania zamówienia z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów, jeżeli nie prowadzi to do zwiększenia ceny, b) możliwość wprowadzenia nowych, dodatkowych usług nie wpływających na cenę w ramach optymalnego prowadzenia obsługi bankowej. 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych usług, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Krosno, ul. Lwowska 28a, pokój 318.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Krosno, ul. Lwowska 28a, pokój nr 01 (Kancelaria Ogólna).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1) Termin wykonania zamówienia Rozpoczęcie: 01.02.2015r. Zakończenie: 31.01.2019r. 2) Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. 3) Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami. 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób są: a) Ewa Sitek - Wydział Budżetowo-Finansowy Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. od 7.30 do 15.30 - w sprawach merytorycznych, b) Małgorzata Wanat lub Edyta Głód - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych. Sposób porozumiewania się: a) pisemnie - Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem Zamówienia Publiczne b) faksem - nr: 13 47 43 306 c) drogą elektroniczną - zp@um.krosno.pl 4) Kryteria oceny ofert. Cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: 1) Cena: 95 % 2) Utworzenie dodatkowego punktu kasowego wykonawcy w siedzibie Zamawiającego: 5% Wykonawca składa ofertę wg załącznika nr 2 do SIWZ, w której zobowiązany jest: 4.1. podać ofertę cenową, w skład której wchodzi: 1. Miesięczna opłata ryczałtowa brutto za obsługę jednego rachunku bankowego w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. a) ryczałt będzie obejmował wszystkie koszty generowane przez wykonawcę w związku z obsługą bankową zgodnie z pkt. 2 SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia, za wyjątkiem kosztów związanych z udzieleniem kredytu obrotowego krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu Miasta Krosna (ppkt. 2.2. (2.)) SIWZ; b) miesięczna opłata ryczałtowa będzie stała i wiążąca w całym okresie obowiązywania umowy; c) zwiększenie lub zmniejszenie liczby prowadzonych rachunków bankowych, liczby usług i operacji na rachunkach bankowych Zamawiającego, jego jednostek organizacyjnych i spółki komunalnej nie będzie wpływać na zmianę wysokości miesięcznej opłaty ryczałtowej; d) zmiana rodzaju (w tym rozszerzenie liczby) obsługiwanych płatności w ramach Systemu Masowych Płatności Przychodzących nie będzie wpływać na zmianę wysokości miesięcznej opłaty ryczałtowej. Wartość usługi zostanie obliczona jako suma iloczynu miesięcznej opłaty ryczałtowej i liczby rachunków bankowych budżetu Miasta Krosna, jednostek organizacyjnych i spółki komunalnej przez okres trwania umowy, czyli 48 miesięcy. Liczba rachunków bankowych, do wyliczenia wartości usługi, funkcjonujących na dzień ogłoszenia przetargu: 189 szt. (załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Marża dla kredytu obrotowego krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu Miasta Krosna. a) oprocentowanie kredytu obrotowego krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu Miasta Krosna oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M powiększonej o marżę wykonawcy, podanej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Średnia stawka liczona jako średnia arytmetyczna stawek wszystkich dni roboczych miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który odsetki są naliczane. b) marża wykonawcy będzie stała i wiążąca w całym okresie obowiązywania umowy. c) Zamawiający nie przewiduje żadnych dodatkowych opłat i prowizji bankowych, za wyjątkiem odsetek od rzeczywiście wykorzystanego kredytu. Koszt kredytu obrotowego zostanie obliczony jako iloczyn oprocentowania kredytu (opartej na zmiennej stawce WIBOR 1M z dnia 30.11.2014r. powiększonej o marżę wykonawcy) oraz wartości kredytu, przy założeniu, że w każdym roku budżetowym przez okres trwania umowy (4 lata) Zamawiający korzystać będzie z kredytu w wysokości 3 000 000 zł przez 90 dni odsetkowych (tj. 3 miesiące, liczone jako 30 dni w miesiącu). 3. Marża w postaci oprocentowania środków na wszystkich rachunkach bankowych objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z przedmiotem zamówienia. a) oprocentowanie środków na rachunkach bankowych Gminy Krosno, jej jednostek organizacyjnych i spółki komunalnej, będzie równe sumie zmiennej stawki WIBID 1M i stałej w całym okresie obowiązywania umowy marży dla Zamawiającego, podanej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku; b) marża będzie stała i wiążąca w całym okresie obowiązywania umowy. Wartość oprocentowania środków na rachunkach bankowych zostanie obliczona jako iloczyn stawki oprocentowania (opartej na zmiennej stawce WIBIR 1M z dnia 30.11.2014r. powiększonej o marżę wykonawcy) i średniej wartości środków znajdujących się na rachunkach bankowych tj. 12 000 000 zł, przez okres trwania umowy (4 lata). Cena uznana za najkorzystniejszą przez Zamawiającego to taka, dla której różnica między uzyskanymi dochodami (z oprocentowania środków na rachunkach bankowych) a sumą ponoszonych kosztów (dot. opłaty ryczałtowej brutto za obsługę wszystkich rachunków bankowych oraz kosztu kredytu obrotowego w rachunku bieżącym budżetu Miasta Krosna) przez cały okres trwania umowy osiągnie najwyższą wartość. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod względem ceny Zamawiający będzie się kierował kryterium: najwyższa cena i uzyska ona maksymalną ilość 95 pkt. 4.2. określić kryterium w postaci dodatkowego punktu kasowego w siedzibie Zamawiającego - zobowiązanie się wykonawcy do utworzenia i prowadzenia kolejnego (drugiego) punktu kasowego w pełni wyposażonego do obsługi bankowej w drugim budynku Zamawiającego (wskazanym przez Zamawiającego) - w trakcie trwania umowy na obsługę bankową i na wniosek Zamawiającego - na zasadach określonych w pkt. 2, ppkt. 2.2 (5.) SIWZ: - TAK - 5 pkt. - NIE - 0 pkt. 4.3. Przy ocenie ofert i wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium: najkorzystniejsza oferta - największa ilość punktów, otrzymanych za: 1) cenę - oceniana w skali punktowej od 0 do 95, 2) kryterium dodatkowego punktu kasowego wykonawcy w siedzibie Zamawiającego - oceniane w skali punktowej od 0 do 5. Wykonawcy, których oferty uzyskają jednakową najwyższą ilość punktów, zostaną wezwani do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych. Zamawiający wymaga zachowania stałości cen i kryteriów przez okres trwania umowy. Cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie